Even Kiwanis Club Almere voorstellen:

De Almeerse Seniorenmiddagen.

/imagecache/lg/uploads/2023/02/untitled20190316539.jpg

25 jaar lang hebben enthousiaste leden van Kiwanis Club Almere hun talenten ingezet om de traditionele Almeerse Seniorenmiddag elke keer weer tot een daverend succes te maken waarbij de zaal altijd tot de laatste stoel bezet werd. Dit gratis toegankelijk evenement inclusief hapjes en drankjes werd een begrip voor vele ouderen in Almere.
De missie van Kiwanis "Serving the Childern of the World" kreeg daarbij vorm door een vrijwillige bijdrage van de bezoekers. Die opbrengst werd geschonken aan goede doelen voor kinderen, zoals de Muziekids en Cliniclowns.

Wat doet Kiwanis Club Almere nog meer?

Daar waar de grotere hulporganisaties geen steun kunnen leveren, gaat Kiwanis Club Almere aan de slag om snel en op maat te helpen met kleinschalige projecten. U kunt denken aan de kinderspeeltuin voor het Flevoziekenhuis en voorzieningen voor het VoedselLoket  Almere (VLA)

Ook helpen wij Almeerse sportverenigingen om minder bedeelde kinderen te kunnen laten sporten. Calypso is een wooninitiatief van ouders met ‘n verstandelijk beperkt kind.  Kiwanis Almere heeft ervoor gezorgd dat deze kinderen nu kunnen genieten van een mooie tuin met zonneterras.

Wij steunden een wereldwijde samenwerking tussen Kiwanis International en Unicef om tetanus - een ernstige kinderziekte - de wereld uit te helpen.

In 2018 hebben wij de ‘Muziekids’ als thema gekozen, Dit is een initiatief om onder behandeling zijnde kinderen in het ziekenhuizen leren om muziekinstrumenten te bespelen.

In 2019 was het thema ‘de Cliniclowns'. Deze club van betrokken mensen zet zich geweldig in om hiet verblijf van kleine patiëntjes in het ziekenhuis iets vrolijker te maken en wat extra kleur te geven met hun grappen en grollen.

Van 2020 tot 2022 konden wij wegens de pandemie en de naweeën ervan geen groot evenement organiseren. Dit jaar herpakken we ons met hart en ziel om van de Kiwanis Almere Toertocht net zo'n succes te maken als van de Seniorenmiddagen.

Naast het aanreiken van een helpende hand is ook de onderlinge persoonlijke vriendschap een heel belangrijk aspect van Kiwanis Club Almere. Zonder de goede samenwerking konden wij dit alles niet doen.